تئوری
دکتر سۆلئیمان اوغلو: «تک تانریجی دین»لرین آنا ایلکه لری اﯙزه رینه
" توپلو بیر باخیش" (بوُ هؤروت گؤزدن گئچیریلمیش؛ دۆزه لتیلمیش، گئنیشله تیلمیشدیر) گیریش:     خۇرداد سو۫نراسی؛ گونئی آذربایجان آیدینلانماجی قۇرتولوشچو دئوینیمی نین (حرکتی)، یئپ- یئنی

یوسف عزیزی بنی طرف: جنبش های ملی و شکل نوین دولت-ملت در ایران و جهان پیرامون
 • دموکراسی، فدرالیسم و عدم تمرکز آهنین در تهران، چند مزیت دارد: ۱) مانع باز تولید استبداد علیه همه ایرانیان می شود ۲) گرایش های استقلال طلبانه را کاهش خواهد داد و۳) جلوی گرایش های شبه

فاشیسم را چگونه تحلیل کنیم؟ / گفتگو با رابرت او. پاکستون
ترجمه: ناصر فکوهی رابرت او.پاکستون، تاریخ دان آمریکایی در آخرین کتابش «فاشیسم در عمل» تلاش کرده است به این پرسش پاسخ دهد. در سال ها دهه 1970 ، همین تاریخ دان بود که یکی از تابو های موجود در فرانسه

هانا آرئنت: ديکتاتورلوق دؤنملرينده شخصی مسئوليت
    ...هر نه‌دن اؤنجه گرک بللی اولسون کی، شخصی مسوليت سياسی مسوليتدن فرقليدير! هر حؤکومت اؤزوندن قاباقکی حؤکومتين گؤردويو يا دا گؤرمه‌ديگی ايشلرين، هر هانسی ميلت ايسه گئچميشده گؤرونن و

محمد امین رسولزاده: میللی تسانود
  “حورريت”  پرينسيپي، “مولکيت” اساسي‌نين مدنيت تاريخينده اويناديق‌لاري بؤيوک رول معلومدور. اون‌سککيزینجی عصرين سونلاري ايله اون‌دوققوزونجو‌عصرين باشلاريندا علم، فن، فلسفه و ائستئتيکا

عؤمر ییلدیریم: فلسفه‌یه گیریش (سونونجو بؤلوم)
  عؤمر ییلدیریم آذربایجان تورکجه‌سینه اویغونلاشدیران: سوسن نواده‌ی رضی 4 فلسفی دوشونجه‌نین اؤزللیک‌لری نه‌لردیر؟ فلسفی دوشونجه تنقید اولوناسی بیر دوشونجه‌دیر؛ یعنی اونا وئریلن هر تورلو

فلسفه‌یه گیریش(بیرینجی بؤلوم)
حاضیرلایان: سوسیولوق عؤمر ییلدیریم آذربایجان تورکجه‌سینه اویغونلاشدیران: سوسن نواده‌ رضی 1- فلسفه ندیر؟ آریستوتئلئس-ین(ارسطونون) آدلیم اثری «مئتافیزیک»، «بوتون انسانلار دوغال اولاراق بیلمک

یئنه ده ايدئولوگييا
"فلسفه ائنسیکلوپئدییاسی" حاضیرلایان: رامین جبارلی ايدئولوگييا و ايدئولوق سؤزلري ايلک اولاراق 1796-جي ايلده فرانسيز آيدينلانماجي دوشونر دئستوت دئ تراسي ٬طرفيندن ايش‌لري حاقدا قوللانيلميشدير. تراسي

فاناتیزم و دؤزوملولوک؛ بئرتراند راسئل ایله موصاحیبه
- لورد راسئل سیزین فاناتیزمه تعریفینیز نئجه‌دیر؟ - بیلدیگیمه گؤره، فاناتیک بیر مثلای يئرده قالان هر شئيدن اوستون توتاجاق قدر موهوم بیلن اینسانا دئيیلیر. مثلچون، دئيک کی، بوتون مدنی آداملار ایتلره

صنعت فلسفه‌سي ندیر؟
ائستئتيک حاديثه‌لرده، عئينيله بیلگی حاديثه‌سينده اولدوغو کيمي، سوژه ايله اوبژه آراسينداکي رابطه‌نی بیزه گؤسترر. ائستئتيک حاديثه‌ ده عئيني شکيلده ائستئتيک حساب ائدن سوژه ايله بو سوژه‌نين ائستئتيک آلقی

رامین جهانبگلو: روشنفکری و انديشه عليه قدرت
رابطه روشنفکران و قدرت از پيچيده‌ترين مسائل تاريخ مدرنيته است. نه فقط به اين دليل که روشنفکران بنا به تعريف همواره منتقدان قدرت بوده‌اند، بلکه همچنين به اين علت که روشنفکران از بسياری جهات در

ایدئولوژی و نقش آن در جنگ قره باغ
مقدمه:(لينك منبع  مقاله؛ متاسفانه نام مٶلف اين مقاله در منبع آن روشن نيست) انسان موجودی است بسیار پیچیده و غیر قابل پیش بینی، گاه  تا جایگاه خداوندی اوج گرفته و تجمیع تمامی صفات

پروفسور دوکتور مصطفی اَرگون: بیلیم فلسفه‌سی
چئویرن: زهرا نعیمی ایچینده‌کیلر:      آ. بیلیم و فلسفه      1. بیلیمین تاریخ ایچینده کی  گلیشیمی (فیزیکا، کیمیا، بیولوژی، آسترونومی، رییاضییات)  

حسین بشیریه: ایدئولوژی سیاسی و هویت اجتماعی در ایران
اصل همبستگی حاکم بر روابط فرهنگ‏ها، تمدن‏ها و مذاهب اصل‏ ترکیب دیالکتیکی است، از این رو تصور هرگونه‏ هویتی به عنوان مقوله‏ای‏ یکدست، خود مختار، ناب و خالص تصوری غیر تاریخی است؛ به عبارت‏ دیگر چنین

اینسانچیلیق (Humanism) ندیر؟
(بیرلیک: بو یازی تورکیه تورکجه‌سیندن آذربايجان توركجه سينه اويغونلاشديریلمیشدیر) اینسانچیلیق (Humanism) ندیر؟Alm. Humanismus ، Fr. humanisme ، İng. humanism ، Lat. humanus = اینسانجا، اینسانا اؤزگو